VTI: TEAM-teaching 2de graad Elektrische installaties

Dit schooljaar pakt de afdeling elektriciteit de technische en praktische vakken samen aan.  De eerste stap bestond uit het samen smelten van de technische vakken (installatieleer en technisch tekenen) en de praktijk.  De leerkrachten staan er niet meer alleen voor maar zitten in een team.  Zo kunnen onze leerlingen beter en individueel begeleid worden.  Na een stukje theorie gaan de leerlingen meteen aan de slag in de praktijk.  Zo zien ze meteen de link tussen de theorie in de praktijk.
Iedere leerling werkt op een eigen tempo en naar eigen kunnen. Het team bekijkt hoe de leerling evolueert.  Aan ieder project koppelen we doelstellingen. Op het einde van de tweede graad moeten onze leerlingen er in slagen alle doelstelling te behalen.

De kers op de taart zijn de karweiwerken op school (klusjes, herstellingen, vernieuwingen, …)  Met deze werken dagen we onze leerlingen onder begeleiding uit, om naast het inzetten van hun technische bagage, ook meteen te organiseren en te plannen. Dit zal ook een belangrijk aspect worden in hun latere loopbaan als elektricien.
We zien onze leerlingen openbloeien in hun BEROEPSKENNIS/KUNDE en dat stemt ons blij.
Tijdens het oudercontact mochten wij als leerkrachten heel wat dankbaarheid ervaren van de ouders. Hoe wij met hun zoon of dochter op weg gaan vinden ze super.
Als we onze leerlingen aan het werk zien, dan fluisteren we onszelf vaak toe “Dit zijn onze leerlingen BEI-tjes waar we zo fier op zijn”.

 

Het leerkrachtenteam 2de graad BEI

Volgend Artikel